Photobucket

Monday, October 12, 2009

Pemergian...


aku dapat panggilan dari adik. aku pelik kenapa lewat malam dapat panggilan ni. "cek xdok doh..." nafas bagaikan berhenti seketika. tiba2 takungan air mula terbentuk, dan mengalir laju, tanpa dapat aku menyekat. 2 perkara bermain dalam kepalaku di saat itu. segala memori2 dgn tok, n bila tiba giliranku...

sahabat2 banyak bagi kata2 salam takziah dan kata2 semangat. namun, aku lebih selesa dan tenang dengan aku mendiamkan diri. bukan melayan perasaan tapi, cuba mengawal diri. sbb, tiada kata2 yang dapat ku ungkapan, selain kata2 dalam hati. biarkanku menyendiri seketika...

segala memori bermain di benakku. segala nasihat, dan kata2 tok, bagaikan rakaman yang berputar sendiri. seharian ku murung. membisu seribu bahasa. keesokkannya, baru aku mula berkata2 dan mampu utk senyum. namun, ingatan sekujur jasad di hadapan masih tak dapatku lupakan. bila agaknya panggilan itu akan menyambutku pula?.. moga dirimu tenang di sana cek....

No comments: