Photobucket

Tuesday, July 21, 2009

Derma darah kali ni..

Kali pertama aku derma darah. Alhamdulillah, setelah sekian lama, aku nak derma, baru kini aku berpeluang untuk derma. huhu... selalu tak lepas. Namun kali ni, aku berjaya melepasi semua syarat2 tu, walaupun hanya atas pagar. Punyalah gembira aku bila lepas, satu kaunter demi kaunter. hehehe...

Namun, derma darah kali ni, cukup mengerunkan. First2 ok lagi, tapi bile nak jalan, kepala mula rase pening. bercampur loya. Abih isi perut ku luahkan. Badan punya la penat, dah tak larat nak jalan, terpaksa aku syahid di surau buat seketika.

Derma darah kali ni juga, menyebabkan, aku terlepas satu kelas. Ish2... memang tak patutkan? ape la aku ni... astaghfirullah al- 'azim.. aku rest je petang tu. Aku call mak. Haha... mak marah. "badan tu dah lah tak cukup darah, ade hati nak derma kat org" Tergelak aku mendengar rungutan mak. Haha.. tak pe la, walaupun pe yang terjadi, namun aku berpuas hati.. sebab, mungkin dengan darahku ini, ,mungkin boleh menyelamatkan satu nyawa seorang insan yang memerlukannya.

Derma darah kali menyebabkan aku menerima banyak nasihat dan teguran dari sahabat. Semuanya prihatin. Terharu aku dibuatnya. Mane taknya, aku baru je lepas demam, ni nak derma darah plak. Dah tu, tidor tak ckup plak, makan kurang. huhu.. " lain kali kalu nak derma darah, jangan makan ye, tak payah tidor langsung malam tu.." Perli seorg sahabat ku. Tak pe, aku terima semuanya dgn hati terbuka, sebab mereka semua IKHLAS dlm persahabatan ni.. Agak sedih ye, bila seorg sahabat mempertikaikan keikhlasan yang kita bagi selama ni. huhu.. biarlah ianya menjadi rahsia.

No comments: