Photobucket

Monday, July 20, 2009

Di Mana Aku Kini dan Ke Mana Selepas ni?

Alhamdulillah, sudah genap aku 21 tahun. haha... aku sudah tua. Sudah boleh berkuasa buat keputusan sendiri. Dah boleh mengundi. Dah boleh buat tempatan tapak dan beli kain kapan. Terima kasih buat sahabat2 smua atas majlis yang cukup bermakna dalam hidupku, walaupun, sebelum ni, aku dah sambut majlis besday sebulan lebih awal sebelum tu, sekali dengan adik- beradikku yang lain. Tapi majlis kali, memang bermakna walaupun tanpa famili, sebab, aku sambut dengan sahabat2 smua. Terima kasih sahabat semua...

Dikaitkan dengan kelahiranku ke alam ini, sebagai khalifah dan sebagai pemakmur di buka bumi ni. Sudah 2 dekat rupanya, aku sudah mengenal dunia ini. Namun, sejauh mane telah aku mendalami agamaku.. sejauh mna aku telah berjasa bagi agamaku, bangsaku, negaraku.. astaghfirullah al-azim, masih banyak kejahilan dalam diri ni. Sedih bila mengenangkan diri yang terlalu daif ini. rumah sudah berkata pergi, kubur sudah kata mari. Tapi... Sejauh mana ye, aku buat persiapan untuk ke alam baru selepas alam dunia ini. wallahu'alam.

No comments: